Förening Valbo
Eurocommercials arkitekt har ritat något av en lotteriståndens Rolls Royce.

Eurocommercials arkitekt har ritat något av en lotteriståndens Rolls Royce. Illustration: Eurocommercial

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nytt hus till tombolan

OK, att kalla det för ett nytt hus är kanske att ta i - men en sprillans ny kur till PRO Valbos tombola i Valbo köpcentrum kommer det att bli.

- Värden har lovat att den ska stå klar nu i höst, berättar Roland Dahlund som tillsammans med Birgitta Olsson håller i föreningens tombola på Köpis.
Tombolan, där förbipasserande kan köpa lotter för ett par kronor styck, har funnits på Köpis i många år. För några månader sedan flyttades kuren med tombolan till sin nuvarande plats framför Stora Coop, och nu alltså en ny kur på gång.
Bakom satsningen på den nya kuren står Eurocommercial, bolaget som numer äger Köpis - utan kostnad för PRO Valbo dessutom.
- De tycker att vi tillför något positivt till Köpis, säger Roland.
En titt på ritningen som företagets arkitekt gjort visar att det är något av lotteriståndens Rolls Royce som är på gång - en disk i ekträ med ekträribbor med ett litet "tak" i vitoljad ek.
-Fantastiskt, myser Roland om planerna.

Text: Ulf Lindman