Förening Valbo

Efter modevisningen avtackades de sex PRO-medlemmar som mannekängat - Inger, Rune, Bosse, Gerd, Gull-Marie och Roland. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Vårens mode visades

Runt 120 medlemmar sökte sig torsdag eftermiddag den 25 april till Furugårdens cafeteria i Valbo när PRO Valbo bjöd in till träff.

Rune Norén tittar efter i kavajen för att svara på en fråga från publiken om materialet i den. Foto: Ulf Lindman

Träffens dragplåster var en modevisning där sex av föreningens medlemmar mannekängade och visade upp vårens mode, i samarbete med Cubus, Dressman och B Young.
Rune kollar kavajenRune Norén tittar efter i kavajen för att svara på en fråga från publiken om materialet i den.Inledde träffen gjorde dock i vanlig ordning ordföranden Olle Olofsson, som sedan lämnade över till Carin Carlström som berättade om KPR - kommunala pensionärsrådet. Hon är en av pensionärernas representanter i rådet, som behandlar frågor som rör de äldre invånarna i Gävle kommun.
Carin fortsatte sedan att ha hand om mikrofonen, eftersom hon var speaker när vårmodet visade och berättade vad de sex mannekängerna - Gerd, Rune, Gull-Marie, Roland, Inger och Bosse - hade på sig.
Gänget visade både dam- och herrkläder från Cubus, samt herrkläder från Dressman och damkläder från B Young.
Föreningens musikanter, instrumentalisterna, sjöng och spelade under en paus i modevisningen. De bjöd även på ett kortare musikinslag efteråt innan det blev dags för kaffe och smörgås.
Olle Olofsson avslutade med information, bland annat om aktuella resor, innan den traditionella lotteridragningen avslutade mötet.

Text: Ulf Lindman