Förening Valbo

Roland Dahlund och Inger Norén - duon till höger på bilden - serverar smörgåstårta på den träff för nya medlemmar Valbo PRO ordnade onsdagen den 24 april. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Nya medlemmar välkomnades

Kära nya medlemmar, inledde ordförande Olle Olofsson den träff PRO Valbo hade onsdagen den 24 april.

Träffen riktade sig nämligen till nybakade PRO:are, de som nyligen anslutit sig.
Valbo PRO har av tradition särskilda träffar för dessa, för att i gemytlig samvaro berätta om föreningen och organisationen.
De 14 som anmält sig till träffen välkomnades av stora delar av styrelsen, som passade på att presentera sig innan det serverades smörgåstårta följt av kaffe.
Efter det hade Olle Olofsson en informationsstund, där han bland annat berättade att PRO organiserar 330.000 av de 800.000 pensionärer som är med i någon av de fyra stora pensionärsorganisationerna.
Basen i organisationen är de drygt 1.400 föreningarna, där Valbo PRO med sina 640 medlemmar är en. Föreningen ordnar allt från träffar till utflykter och resor, samt har en rad aktiviteter som studiecirklar och friskvård.
Olle Olofsson berättade också att med medlemsskapet i PRO följer en rad förmåner, från möjlighet att teckna bra försäkringar till fri datasupport. Med i bilden finns även en tävlingsverksamhet där PRO ordnar riksmästerskap i allt från bridge och boule till bowling och orientering.

Text: Ulf Lindman