Förening Valbo

För underhållningen stod trion XYZ med Karl-Erik Karlsson, Elisabet Westerlund och Leif Wennberg. Foto: Ulf Lindman

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Trion XYZ underhöll

Hundra personer hade betalat för sina gröna fikabiljetter när PRO Valbos ordförande Olle Olofsson greppade mikrofonen och hälsade välkommen till marsträffen.

Träffen var torsdagen den 21 mars och var som vanligt i Furugårdens cafeteria.
Första punkten på programmet var musik av trion XYZ, bestående av Karl-Erik Karlsson på keyboard, Elisabet Westerlund, sång, och Leif Wennberg, saxofon och sång.
Namnet visade sig för övrigt vara tre olika länsbokstäver, tagna efter de län trions medlemmar kommer från.
- Men Y har slutat, så numer borde det vara XXZ, berättade Elisabet och syftade på att två av de tre medlemmarna numer är från Gävle.
Trion bjöd under en knapp timme på en rad gamla och nyare örhängen, på svenska, engelska och - faktiskt - även franska.
Efter en rundlig applåd och extranummer följde den traditionella fikastunden, varefter Olle Olofsson informerade om allt från ekonomi och nya medlemmar till att på nästa medlemsträff, den 25 april, blir det modevisning.
Träffen avslutades som vanligt med lotteridragning.

Text: Ulf Lindman