Förening Hedesunda

Om oss

PRO Hedesunda har cirka 230 medlemmar och vi firade 50 årsjubileum 2015. Målet med vår verksamhet är naturligtvis glädje och gemenskap men också nyttan av att röra på kroppen och gnugga geniknölarna! Det sker i form av möten, studier, kulturella aktiviteter, motionsaktiviteter, resor och utflykter.

Vi har medlemsmöten en gång i månaden på Folkets Hus. Programmet består av kort information om kommande aktiviteter, resor m.m., information om något aktuellt område samt någon form av underhållning.

Vi hoppas att du finner något intressant i vår förening.

Välkommen till PRO Hedesunda.

Om Hedesunda
Det är en tätort i Gävle kommun, Gästrikland. Orten är naturskönt beläget vid Dalälven som här breder ut sig till ett sjölandskap, Hedesundafjärdarna

Hedesunda har många och små byar som ligger nära varandra i centralbygden. Hälften av byarna (20) har rötter från vikingatiden eller äldre. De andra byarna är från medeltiden och 1600-och 1700-talen.

Den som är intresserad av älvlandskap, rik flora och fauna, vacker natur och gammalt jordbrukslandskap kan få sitt lystmäte i Hedesunda.