Förening Bomhus

Foto Iréne Lundin

Vi har våra Medlemsträffar i Bomhus Folkets Hus. Tredje tisdagen varje månad, januari, februari, mars, april, maj, september, oktober, november och december mellan 14.00-16.00.
Studiecirklar och övrig verksamhet startar upp samma vecka som vi startar våra medlemsträffar i januari och september. Läs om den under fliken Aktiviteter i spalten här till vänster.
Styrelsen träffas säkrast vid varje månadsmöte, i övrigt är ni välkomna att ringa på telefon 076 021 16 86 eller de telefonnummer som finns angivna under fliken "Styrelsen" och i vårt Programblad.
Du som medlem, du kanske har en kompis som är nyfiken på vår verksamhet, ta med hen på ngn av våra medlemsträffar.

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening här i Bomhus.

Föreningen, som bildades 1945, ingår i Pensionärernas Riksorganisation, Gävleborgsdistriktet.

PRO Bomhus har ca 400 medlemmar.

Utöver medlemsträffar varje månad bedriver vi en hel del aktiviteter i form av studiecirklar, resor och utflykter m.m. Mer om detta kan du läsa under flikarna Om oss och Aktuell information, Verksamhet och Resor och utflykter. Klicka dig sedan fram till den aktivitet du är intresserad av.

Vill du bli medlem i PRO klicka på länken Bli medlem Länk till annan webbplats. eller ring Tommy Åberg tel. 070 644 69 33 eller Iréne Lundin tel. 070 362 48 47 medlemsregisteransvariga, för mer information.

Medlemsavgiften
Avgiften består av tre delar, avgift till Riksorganisationen från och med 1/1 2023 är 200kr/år avgift till distriktet är 45kr/år, och slutligen vår föreningsavgift 100kr/år. Den samlade avgiften blev då 345kr/år.

Avgiften betalas med inbetalningskort som sänds ut från PRO centralt i januari/februari eller så kan du anmäla att avgiften betalas via autogiro.

2023-10-22 I.L.