Distrikt Gävleborg
Kategorier:
Publicerad:

PRO Gävleborgs ordförandemöte

PRO Gävleborgs möte, för beslut om distriktets förslag till Verksamhetsplan och budget för 2024, har genomförts i en möteslokal på Bollnäs-Travet. Valet av lokal för ca 50 personer, på grund av kort varsel om svårigheter att vara i en tidigare bokad och välbekant lokal.

Möte

Med några tillägg, från engagerade deltagare, har nu distriktsstyrelsen en väl genomarbetad Verksamhetsplan för 2024 års arbete.

Talare

Våra råd fick göra en kort presentation om verksamhetsplanen, här är det Maj-Britt Norlander som pratar om resor och friskvård.

Två positiva budskap om PRO fanns också med under dagen. Dels den anseendemätning som visar att PRO har ett stort förtroende bland svenskar 18-79 år och dels medlemsstatistik, avseende PRO:s samtliga distrikt. En studie som visar att PRO Gävleborg har jämförelsevis bra resultat av antal medlemmar som lämnar och kommer nya till PRO.

Talare

Vår kassör Barbro Berglind föredrog förslaget till budget för 2024.

Pratar i microfon

Valberedning informerade om nomineringar inför årsmötet.

Text: Anita Walther