Distrikt Gävleborg
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Två reseledarträffar anordnade av reserådet.

Årets reseledarträffar gick av stapeln sista veckan i september. Deltagarna från Hälsingland samlades i Söderhamn och Gästrikarna i Sandviken, totalt 29 personer.

Erfarenhetsutbyte, tips och råd samt samordning av resor mellan föreningarna blev viktiga frågor. En genomgång av resehandledningen blev underlag för att fastställa betydelsen av att alltid planera, samarbeta och fortlöpande följa upp reseverksamheten med föreningsstyrelserna.
Deltagarna uttryckte behov av intressanta resmål inför endagsresor vilket utmynnade i att alla lämnar in förslag till en tipskatalog som sammanställas av reserådet. Samarbete kommer även framledes att ske med reserådet inför studiecirklar före och efter resor.

Grupp

Grupparbete

Researrangörer som deltog var Lönns Buss, Viking Line, Wallners Buss och Mickes resor.
Reserådet var representerade av Eva-Lise Berglund och Kerstin Wadenius i Sandviken och Maj-Britt Norlander och Ann-Sofie Canskog i Söderhamn. Reserådet tackar alla som deltog och önskar Lycka till i reseuppdraget.

Text: Maj-Britt Norlander Foto Eva-Lise Berglund