Distrikt Gävleborg
Kategorier:
Publicerad:

IT-Utbildning

PRO Gävleborg har genomfört en tvådagars utbildning i PRO:s IT-system.

22 deltagare från olika föreningar inom distriktet har varit på Flygstaden i Söderhamn och fått utbildning i PRO:s IT-system. Ledare har varit våra IT-utbildare Ralf Ivarsson, Lennart Canskog och Rolf Lundin.
Första dagen inleddes med presentation och infomation om utbildningen.
Första passet blev genomgång av Microsoft 365 med e-post och framförallt molnlagringen för att spara föreningarnas olika dokument.
Därefter blev det medlemssystemet Harald där vi delade upp deltagarna i två grupper där Rolf och Lennart hade en grupp och Ralf den andra. Dagen avslutades med god mat på Funemässen.
Dag 2 var det utbildning på hemsidan som gällde hela dagen och även där hade vi två grupper med samma fördelning.
Det var nog många trötta hjärnor på slutet på dagen men nu får alla åka hem och träna för om två månader ska vi träffas igen och göra en uppdatering på kunskaperna.

Text: Ralf Ivarsson