Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Åshammar distriktsmästare i PRO Vetarna

Årets distriktsfinal i PRO Vetarna avgjordes i Sandviken på Valhalla och tävlande lag var PRO Åshammar från Gästrikland och PRO Ovanåker från Hälsingland.

Det var Samorganistionen i Sandviken som arrangerade tävlingen och tävlingsledare var Carl-Erik Thörngren.
Det bjöds på mycket svåra frågor men PRO Åshammar med Bengt-Åke Lindblom, Rolf Granström och Birgitta Ekman i laget visade mästartakter och hade redan i halvtid skaffat sig en klar ledning. PRO Ovanåker med Nils-Georg Olsson, Bengt Bengtsson och Margot Ivarsson kämpade tappert men fick se sig slagna med 29 poäng för Åshammar mot 21 poäng för Ovanåker.
Glädjande var att på den sista frågan som handlade om PRO hade båda lagen full pott.
Distriktets ordförande Anita Walther delade ut priser till lagen som fick trippelskraplotter med sig hem med chans på miljonvinster.
För PRO Åshammar väntar nu regionsfinal som även den avgörs på Valhalla i Sandviken den 29 augusti kl. 13.00 och jag blir inte inte förvånad om det blir vinst även där för laget är verkligen mycket kunniga.

lagarbete

Ovanåker med Margot Ivarsson, Bengt Bengtsson och NIls-Georg Olsson.

lag

Åshammar med Birgitta Ekman, Bengt-Åke Lindblom och Rolf Granström.

Text: Ralf Ivarsson