Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Gävleborgs Höstmöte 2022

PRO Gävleborg har haft Höstmöte 2022, på Valhalla i Sandviken. Det sista mötet inom ramen för gällande stadgar. I nya stadgar från jan 2023 finns inget krav på Höstmöte i den form som varit.

Dagen inleddes med musik och sång av Lola från Ockelbo som genom att sjunga speglade bl.a. Billie Holiday, Édith Piaf och Tina Turner. Det var en uppskattad musikstund.

Sångerska

Lola från Ockelbo

Efter mötets öppnande välkomnades vi alla till Sandviken och anrika Valhalla av Monica Jacobsson, ordförande för Sandvikens kommunfullmäktige.

Pratar

Monica Jacobsson

PRO Riks nya ordförande Åsa Lindestam som är hemmahörande i distriktet deltog och berättade livfullt och engagerat som sin egen bakgrund och glädjen över att vara ordförande för PRO.

Åsa Lindestam

PRO Riks ordförande Åsa Lindestam

Axel Andersson, välkänd och uppskattad i PRO distriktet för sitt engagemang som ledare för PRO-vetarna i Gästrikland, berättade om erfarenheter/händelser genom att använda dialekter som han över tid har kommit i kontakt med och lärt sig.

Man med mikrofon

Axel Andersson

Mötesformalia, beslut om verksamhetsplan, budget och medlemsavgift för 2023 antogs också. Det valdes ledamöter till det Regionala Pensionärsrådet RPR, för kommande mandatperiod. Slutligen var det medlemmar som avtackades för uppdrag de haft för PRO Gävleborgs räkning. Efter avslutat möte bjöds det på kaffe, kaka och möjlighet till en pratstund innan hemfärd.

Grupp

Tord Tallmarker, Margareta Herdin, Arja Rohlin, Folke Eriksson och Anna-Lena Wannberg avtackades för uppdrag de haft för PRO Gävleborg.

Text: Text Anita Walther, Foto Ralf Ivarsson och Maj-Britt Norlander