Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Rengsjö firade 60 år

PRO Rengsjö fyllde 60 år förra året men på grund av pandemin kunde man inte ha någon fest då men nu kunde man genomföra den med 125 närvarande medlemmar och inbjudna gäster.

PRO Gävleborg representerades av ordförande Anita Walther och vice ordförande Ralf Ivarsson. Som inledning sjöng PRO Rengsjös kör några sånger. Rengsjös ordförande Ann-Christin Jonsson berättade lite om starten av föreningen där man bland annat fått 25 kr i bidrag från distriktet. Idag är det en aktiv förening med cirka 300 medlemmar.
Anita Walther berättade kort, om några händelser från året när föreningen startade, som skapade minnen hos medlemmarna. Vi överlämnade blommor och gåvor från distriktet. Även ABF och andra PRO föreningar inom Bollnäs samorganisation uppvaktade 60 åringen.

Kör

Gruppen Melomani underhöll

Vi bjöds sedan på god mat och underhållning av gruppen Melomani som består av medlemmar från PRO Rengsjö.
Som avslutning blev det kaffe och tårta samt dragning på lotterier.

Kalas

Det avslutades med tårtkalas.

Text: Ralf Ivarsson