Distrikt Gävleborg
Kategorier:
Publicerad:

Priundersökningen 2021

Konsumentrådet vill ha hjälp med prisundersökningen.

Nu är det snart dags för årets prisundersökning. I år är det 30 år sedan PRO startade prisundersökningen. Hoppas din förening vill vara med och genomföra årets undersökning.

Det har skett några förändringar i år, varukorgen är ny och jag tycker den känns fräschare och blanketten är enklare. Det ska vara lätt att göra rätt.

Vi i konsumentrådet hoppas att alla föreningar vill hjälpa till med minst två undersökningar.

På PROs hemsida pro.se under sökordet prisundersökare finns mer information och två filmer att titta på.

Prisundersökaren väljer själv vilken affär de vill besöka. Undersökningen kommer att genomföras under två dagar. Besked om vilka dagar får man ca 14 dagar i förväg.

Den som vill bli prisundersökare kan kontakta någon av oss i konsumentrådet under september för mer information.

Lena Wejander tel 0706614865 alt mail l.wejander@gmail.com

Pressa priserna Pdf, 82.8 kB, öppnas i nytt fönster.

Text: Ralf Ivarsson