Förening Korsnäs-Vika PRO
Personer framför träd
Ulrika Hellmo. Foto: Anna-Greta Nitér.

Anders Werner och P-O Olsson. Foto: Britt Berglund.

Ulrika Hellmo. Foto: Anna-Greta Nitér.

Bertil Säwing avtackas. Foto: Anna-Greta Nitér.

Årsmöte 29 februari 2024

Årets årsmöte hölls som vanligt på Hosjögården, men innan förhandlingarna började fick vi besök av dagbarnvårdarna och deras barn.

Dom träffas två dagar i veckan i sina lokaler på Hosjögården. Tio små frimodiga barn i åldern två till fyra år gladde oss med några sånger.

Därefter var det dags för årsmötet, som inleddes med en parentation över de medlemmar som avlidit under 2023. Vi lyssnade till en dikt av Bo Setterlind och Koppången av Benny Andersson.

En ny styrelse valdes med förändringen att nuvarande ordförande Ulla Persson avgick och Gunilla Bolin valdes till ny ordförande. En ny kassör, Yngve Nilsson, valdes också. Vi avtackade den avgående kassören, Bertil Säwing, med en liten gåva.

Efter årsmötesförhandlingarna serverades kaffe med årets godaste semlor.

Vi hade också bjudit in kommunens seniorvägledare Ulrika Hellmo. Hon berättade om hur tjänsten som seniorvägledare vuxit fram ur ett projekt där man kunde se att behovet av hemtjänst och särskilt boende minskade hos dom som fått besök .

Kommunen erbjuder nu gratis hembesök där man tillsammans gör en genomgång av hemmet och den boendes behov. Vi fick ta del av en mycket intressant och användbar information.

Dagen avslutades som vanligt med lottdragning och information.