Förening Enviken

Friskvård.

Här kan du se vilka friskvårdsaktiviter vi har, och just nu planerar vi nya aktiviteter vid intresse.

Gåfotboll ????????

Börja rida igen ? eller bara umgås med hästar och ta en gofika. En PRO grupp planeras hos Svärdsjo ridklubb. Mer info kommer på hemsidan.

Är du intressera av något av ovanstående eller har något eget förslag, tveka inte utan ta kontakt med någon i styrelsen.

Börja rida ? Första träffen gav mersmak.

Vid första sammankomsten deb 16/4 spanades det redan efter nästa lämpliga datum för nästa besök hos klubben.

Vi fick ett varmt mottagande av tre unga tjejer som berättade om verksamheten. Sedan gick vi ut i stallet där tre vackra hästar väntade på oss. Vi borstade och pysslade och bekantade oss med djuren, blev peppade att prova en liten ridtur, nåja.. så svårövertalade var vi väl inte. I ridhuset satt vi upp, kroppen kom ihåg rörelsemönstret och det knakade lite i kotorna.Men sen kom problemet, hur kommer man av med ett uns av värdighet kvar? Det berättar jag inte!

Förmiddagen avslutades med gofika i cafeterian, många minnen och glada skratt.

Tack Ellen, Alexandra och Nala för att ni förgyllde vår dag!

En repris är planerad i maj, då kommer även möjlighet att köra häst och vagn att finnas.

Hoppas att fler har möjlighet att delta då, datum meddelas senare.

Se Bildspel.

Vandringar.