Förening Söderbärke

Månadsmöte Februari

.

Ordinarie Månadsmöte Februari 100 personer hade sökt sig till Söderbärke Folketshus för att delta i månadsmötet.

Kerstin hälsad alla välkomna i dag började det med presentation av akriviterer. Knytis med dans om man vill. Resa till Leksand på ishockey Leksand - Luleå kan bli en spännande tillställnig. Resa till Grunubergs fäbod 10 juni samt resa till Tyrolen med Salzburg. Alla resor finns presenterade på resesidan.

Tord Råberg Norrbärke hembygdsförening och C-A Eriksson jurnalist som inte kan sluta skriva har gjort en bok som de presenterade En orättfärdig död, en berättelse om fattigvården i början på 1900 talet. En hel del passade på att inhandla boken med många platser omnämda här i bygden.

Kaffet smakade bra med goda smörgåsar.

Undertecknad pratade om prostata diskussion Dan och Julles uppgifter finnes kvar bara att kontakta om man vill prata.

7 februari gick ett programm på tv1 om bedragare det finns en länk på första sidan på Hemsidan.

Under våren kommer vi att få ett nytt utseende på hemsidan, lansering är tänkt att bli under Juni 2024 blir nog bra. Vill någon hänga med och utveckla hör av er till Julle.

Dragning i friskvårdslotteri, daragning i vanliga lotteriet. Nästa gång är det årsmöte 27 mars det fattas folk i Valberdning, Väntjänst, Motionsbingo, Bil bingo är det något som passar hör av er till någon i Styrelsen.

Tack till Köket.

Vid tangentbordet Julle