Distrikt Bohuslän

Allmänna villkor

Distriktet ansvarar för utbildning av förtroendevalda och andra funktionärer (nuvarande eller tilltänkta) i föreningarna, i samarbete med ABF Västra Götaland.

Ambition
Distriktets kurser erbjuds främst som heldagskurser i ABF:s eller PRO:s lokaler, så att ytterligare lokalkostnad inte uppstår.

Ibland erbjuds hela distriktet till samma tillfälle, ibland delar vi upp föreningarna på två eller tre olika tillfällen och kursplatser.

När utbildning erbjuds två eller fler gånger eftersträvar vi att arrangera kurserna
så nära deltagarna som möjligt. Detta tror vi ska stärka samarbetet mellan näraliggande föreningar. Dessa nätverk kan bli viktiga i det fortsatta arbetet. Dessutom minskas resekostnaderna, som vi inte får några bidrag till.

Deltagaravgifter
Föreningen betalar 150:- per deltagare och dag för distriktets kurser.