Förening Skredsvik

Kvartalsmöte 2022-09-29

Höstens Kvartal och Trivselmöte

Höstens kvartalsmöte hade lockat ett 70-tal medlemmar. Underhöll gjorde Daga och Rolf från Kungälv. Efter underhållningen bjöds på en mycket omtyckt och god smörgås samt kaffe. Följande protokollförda möte leddes av Yngve Andersson. Jan Lund informerade från (KRÄ möten) Kommunala Rådet för Äldre om vad som skall hända och berör oss äldre avseende kommunal verksamhet. Vi fick också besked om föreningens ekonomi (god) samt medlemsantalet (finns plats för fler). Vår trafikansvarige (Lennart Tausson) gav information om regler som gäller för bla cyklar och elsparkcyklar på cykel- gångbanor. Regler som gäller om du har glasögon på dit körkort men inte använder det idag eller har linser. Diskussion om A-traktorer men också om fel att köra för fort men också olagligt att köra för sakta.

Mötet avslutades med sedvanlig lotteridragning.

Vacker dukning
Dagens kaffegrupp. Lizzie, Lena, Sten, Ingela, Elsie. (+fotografen)

Dagens kaffegrupp. Lizzie, Lena, Sten, Ingela, Elsie. (+ fotografen)