Förening Skredsvik

Hemlig resa våren 2024

.

Vårens hemliga resa med en välfylld buss (56 medlemmar) styrde sin resa österut där det första stoppet för "11-fika"blev Conditori Nordpolen i Vara.

Resan gick vidare österut mot Falköping där nästa uppehåll blev Redberga Konstgård vilket var konstnären Harald Wibergs hem. Vi blev guidade av Christina Wiberg som visade oss runt i deras hem. Enormt många och vackra tavlor och inte bara av Harald Wiberg utan av flera erkända konstnärer.

Christina Wiberg

Lunchen intogs på Hotell Mösseberg. Vi bjöds på en fanatsislk god bufé.

Är man i Falköping tillhör det ett besök på Falubygdens osteria. Efter ostinköp gick resan västerut mot Sollebrunn där eftermiddagskaffet intogs.

Efter kaffet gick resan åter till Uddevalla.

Vi tackar vår guide Lisbeth som vanligt gav oss mycket information och lärdom under resan. Även ett stort tack till vår busschaufför.