Förening Skredsvik

Kontaktgrupp

Vår kontaktgrupp har en av föreningens viktigaste uppgifter. På bilden ses ledarna Daga Tausson och Kerstin Grenander flankeras av Ivar Simonsson och Ebbe Ottosson som är två av 34 kontaktombud.

Personer framför träd

Kontaktgrupp

Text

PRO Skredsvik startade 1987 en kontaktgrupp på 5 personer som fick i uppgift att informera alla våra medlemmar om Föreningens aktiviteter. Verksamheten blev uppskattad av medlemmarna och vår kontaktgrupp har nu växt till 34 personer som är tilldelade 12-15 medlemmar var som de tar kontakt med minst en gång per månad.

Utöver information och samtal svarar gruppen även för uppvaktningar, julblomsutdelning, och kondoleanser. De ringer även upp alla "nya" 65-åringar och informerar om PRO:s verksamhet och frågar om de vill bli medlemmar.

Kontaktgruppsverksamheten är en mycket viktig del av föreningens verksamhet, inte bara som informationsorgan utan även som en social kontakt med våra medlemmar varav många lever ensamma.