Förening Lysekil

Resa med Soten

Måndagen den 29 maj åkte medlemmar från PRO Brastad och Lysekil med buss och i bilar till Smögen för att åka en tur med Soten.

Solen strålade och alla var förväntansfulla.

Väl framme på Smögen fick vi gå en bit på Smögenbryggan innan vi kom fram till Soten.

Vi går ombord på Soten

Vi hälsades välkomna av besättningen och klev ombord. När alla hittat en sittplats startade resan.

När vi tuffade under Smögenbron var det dags för oss att plocka till oss från den uppdukade buffén.

Vy över Smögen

Vi guidades genom Sotenkanalen till Hunnebostrand samtidigt som vi avnjöt buffén och småpratade med varandra.

I Hunnebostrand svängde Soten runt i hamnen och styrde sedan mot Sotenkanalen och Smögen igen.

Passerar bron till Ramsvik

På vägen tillbaka njöt vi av den vackra naturen medan vi serverades kaffe med kaka.

Efter tre härliga timmar på sjön la Soten till vid Smögenbryggan och vi klev nöjda och belåtna iland för att starta vår resa mot Brastad och Lysekil.

Vi var eniga om att det varit en väldigt trevlig resa och att det var roligt att träffa och umgås med medlemmar från både Brastad och Lysekil.

Text & bild
Pia Axelson