Förening Lysekil
Gott med mat och dryck efter genomförd fem-kamp.

Riktigt trevligt att äta tillsammans

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Fem-kamp / Grilleftermiddag i Ålevik

Den 14 juni samlades ett trettital glada PRO:are i Ålevik på gräsplanen utanför folkdansgillets stuga.

Det var en riktig sommardag med strålande sol, vilket innebar att det var skönt att söka skugga emellanåt.

PRO Lysekils ordförande, Christer Höglind, arrangerade en fem-kamp efter att ha delat in deltagarna i fem lag.
De fem stationerna bestod av: sätta klädnypor på torkvindans linor med en hand på ryggen under tidspress, pilkastning, plocka gula ärtor i en burk med hjälp av en klädnypa också under tidspress, slå klot genom en krocketbåge och kasta varpa mot en pinne.

En stilstudie av det vinnande laget vid krocket utmaningen

Under tiden som fem-kampen pågick så tände Christer grillarna., och samtliga deltagare flockdes runt dessa efter tävlandet för tillagning av egenönskad maträtt. Alla kunde välja om man ville sitta i sol eller skugga för att inta mat och dryck under livliga samtal.

Många koncentrerade på grillningen

Respektive lag förde protoll över sina resultat som lämnades till Christer som förrättade prisutdelningen. Laget som vann fick var sin hink med matvaror och en stor applåd. Till övriga lag lottades det ut priser som skänkts av en av deltagarna, Anders Östensson.

Det vinnande laget med var sitt förstapris

Christer förrättar prisutdelning

Sedan tackade deltagarna Christer för en riktigt rolig eftermiddag och önskade en upprepning nästa år med nya upptåg.

Slå klot genom krocketbåge med full koncentration

Slår klot genom krocketbåge med full koncentration

Ett lag  till som ska klara utmaningen

Ett lag till som ska klara utmaningen