Förening Lysekil

Riksfinal 2022

PRO Riksmästerskap golf 12/13 september 2022

Fyra golfare från PRO Lysekils åkte till Gotland för att representera Bohuslän i riksmästerskapet.

Tidig morgon på söndag bar det iväg mot Gotland för att ta färjan över mot vår östra utpost.

Måndag inleddes med singelspel och vi möttes av en strålande dag och en möjlighet att få känna på banan. Ulla Bohlin kom på en hedrande fjärdeplats och Ingegerd Lundh kom på sjätte plats av 26 startande damer. Herrarnas resultat var lite blygsammare.

Efter dagens runda, som avslutades med gemensam lunch och prisutdelning, blev det en tur i Visby och en måltid på restaurang.

Tisdagen inleddes även den med en tidig frukost för att sedan bege sig till När GK för lagspelet. Denna dag bjöd inte på lika fint väder utan det blåste en sydlig med vindstyrka på 10 meter/sekund. Det gjorde det hela lite mer chansartat.

Gotland blev det segrande laget med 227 slag, tvåa kom Gävleborg 230 slag och på tredje plats kom Värmland 1 231 slag. Bohuslän kom på 11:e plats med 239 slag av totalt 16 startande lag.

Även nu en gemensam lunch och prisutdelning och sedan i rask fart mot färjeläget för färd hemåt.

Det var några riktigt trevliga dagar där man lärde känna många nya människor.

Text o bild: Christer Höglind

Tävlingsledningen informerar

Alla lyssnar spänt

Banmiljö