Förening Brodalen

Verksamhetsberättelse 2021

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Brodalen

Verksamhetsberättelse och Ekonomisk berättelse 202

Styrelsen för Brodalens PRO-förening avger härmed följande verksamhetsberättelse för 2020Medlemmar Antal 2020-12-31 är 175 medlemmar

Styrelsen

Ordförande Lena Rydenstam

vice ordförande Britta Rydberg

Kassör Gun Gustafsson

Studieorganisatör Göran Rydenstam

Ordinarie ledamöter Kitty Sjöberg, Anita Forsberg

Kjell Bengtsson Nore Wallin

Gunilla Sahlberg Pettersson

Ersättare Roland Olsson

Kent Andersson

Revisorer

Ordinarie Arne Karlsson

Jan-Erik Eriksson

Ersättare Börje Bergström

Thomas Knutsson

Ledamöter i valberedningen

Börje Bergström, Olle Gustafsson

Möten/Aktiviteter

14 februari

Månadsmötet gästades av marinbiolog Hans Hallbäck som berättade om sina många resor i havets tjänst. Mötet var mycket välbesökt och uppskattat.

20 mars Årsmöte

Trots ett riktigt ruskväder hade ett antal medlemmar ställt upp vid vårt årsmöte.

Under ordförandeskap av Jan-Erik Eriksson genomfördes de vanliga förhandlingar och en ny styrelse valdes. Vi bjöd på smörgåstårta och underhölls av Bertil Nilsson.

Vi hade planerat en Dalslandsresa med Lilla Bandet men den fick inställas p g a pandemin

I april drabbades Sverige av Covid 19 pandemin och restriktioner infördes vilket har gjort PRO:s verksamhet omöjlig.

Friskvård

Vi har under hela året haft promenader med stavgång och boule på boulebanan ute på Härnäset.

Styrelsemöten

Under året har vi haft 1 protokollförda styrelsemöte.

Opinionsbildning

KPR har haft ett digitalt möte och samorganisationen har ställt vissa frågor till nämnden och fått svar på mail.

PRO Brodalen har via skrivelse protesterat mot nedläggning av snöröjning av vägar på landsbygden. Beslutet stoppades tillfälligt men det finns risk för att det tas upp på nytt.

Uppvaktningar och deltagande vid begravningar

Uppvaktning av alla som fyllt 80, 85, 90 och över 90 år har skett under året. Vid begravningar har vi deltagit med en gåva till någon fond efter önskemål. Några medlemmar brukar också delta vid begravningsakten.

Studier och aktiviteter

Lena Rydenstam och Gun Gustafsson har deltagit i grundkurs och fortsättningskurs för Harald och Hemsidan.

Representation

Kommunala pensionärsrådet KPR har haft ett digitalt möte under åretLena Rydenstam har representerat vid Årsmöte och Höstmöte i PRO-Distriktet via Teams.

Gun Gustafsson har deltagit i en samverkansgrupp för att motverka ensamhet.

Lena deltar i distriktets sociala grupp som bl a arbetar med KPR verksamheten i distriktet.

Ekonomi

Förlust under föregående år 7 011 kr.

Slutord

Vi vill rikta ett varmt tack till våra medlemmar som trots att det i stort sett inte varit någon verksamhet har valt att stanna kvar i föreningen. Vi ser nu ett ljus i tunneln och hoppas komma igång.

Styrelsen för Brodalens PRO förening i mars 2020

Ordförande Kassör