Distrikt Bohuslän
Sotenäs GK

PRO:s riksmästerskap i Golf 5-6/9-23

Riksmästerskapet i golf för PRO-medlemmar ägde rum på Söderby Golfklubb i Uppsala den 5-6 september. Söderby golfbana är en vacker och utmanande bana som erbjöd perfekta förhållande trots det senaste tidens myckna regnande. Det blev två dagar med fantastiskt väder och växlande spelresultat. Första dagen spelades singel/slagtävling för både herrar och damer, och dag två var det lagspel.

Distrikt Bohusläns deltagare var Hasse Andersson, Lysekil , Ulla Bolin, Lysekil, Hans Hede Skogslyckan, och Curt-Erik Mattsson, Lysekil.

Fr.v Curt-Erik Mattsson, Lysekil, Hans Hede, Skogslyckann, Ulla Bohlin, Lysekil, Hasse Andersson, Lysekil

Hans Hede från PRO Skogslyckan gjorde två mycket bra rundor och noterade sig för den lägsta bruttoscoren med 79 slag (Banans par var 73). Han gjorde också en Albatross på ett långt och svårt par 5 hål samt 2 st. Eagels. I Lagtävlingen placerade sig Bohusläns lag på en sjunde plats av 18 startande lag.

Text: Curt-Erik Mattsson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Distriktsmästerskap Golf 16/8-23

Onsdagen 16 augusti samlades 17 herrar och 3 damer från 5 olika föreningar föra att utse distriktsmästare på Sotenäs GK. Tävlingen skulle även utse våra representanter till riksmästerskapet i Uppsala 5-6 september.

Vi välkomnades av Jan Åsberg, Pro Kungshamn och Marcus Carlsson, Sotenäs GK.

Fr.v Jan Åsberg, Marcus Carlsson

Efter allt regnande var banan ganska svår att bemästra, men det gällde ju alla.

Innan vi gick ut så fick vi med oss banan och en flaska vatten, sponsrat av PRO Kungshamn.

Efter väl genomförd tävling var det många trötta spelare som samlades i restaurangen för prisutdelning.

Resultat damer

1. Ulla Bohlin, Lysekil
  2. Ingegerd Lundh, Lysekil
  3. Marie Sigsfors, Kungshamn
Fr.v  3:a Marie Sigsfors, 1:a Ulla Bohlin, 2:a Ingegerd Lundh

Fr.v 3:a Marie Sigsfors, 1:a Ulla Bohlin, 2:a Ingegerd Lundh

Resultat herrar

1. Christer Hultgren, Kungshamn
  2. Morgan Carlsson, Kungshamn
  3. Per-Inge Gustavsson, Kungshamn
  4. Hans Hede, Skogslyckan
  5. Erling Larsson, Bohus-Malmön
  6. Christer Höglind, Lysekil
Fr. v 2:a Morgan Carlsson, 1:a Christer Hultengren, 3:a Per-Inge Gustavsson

Efter flera återbud så blir det följande kvartett som åker till Uppsala.

Ulla Bohlin, Lysekil, Hans Hede, Skogslyckan, Christer Höglind, Lysekil, Curt-Erik Mattsson, Lysekil.

Vi önskar dessa lycka till.

Vi tackar PRO Kungshamn och Sotenäs GK för väl genomfört arrangemang.

Text: Christer Höglind / Curt Erik Mattsson