Förening Norje

Månadsmöte

KeCo

PRO Norje månadsmöte 21 sept.

När det gäller PRO Norje så var det redan dags för september månads träff. Det är som att ta fram ett nytt pussel inför varje träff, ser svårt ut men snabbt är alla bitar på plats. Mona samlar ett gäng och med en stor kunnighet kan det serveras en god måltid, idag blev det pastasallad med kassler. Ann-Marie och Birgit kom med spröda äppleflan till fikat. Lokalen ställs iordning för att som idag kunna ta emot 96 PRO:are även bordens utsmyckning gick i höstens färger.

Ewonne hälsade välkomna och informerade om Polen resan och att kl 14,00 torsdag den 22/9 dagen är det friluftsdag på Svarta led i Sölvesborg (Mjällby, Norje och Sölvesborg).

28 sept anordnar PRO Norje en resa till Simrishamn. (Separat utskick).

Ukulelegänget spelar 13 okt i Mjällby församlingshem och 21 okt på Havskrogen i Norje.

Underhållningen stod 3G för (Kerstin, Yvonne och Anita) en trivsam, medryckande underhållning. Göte fick alla att stå upp och gunga med när låten Tunna Skivor framfördes.

Vinster som i dagens lotteri bestod av vacker virkad sjal och mängder av blommor.

Ewonne tackade alla och hoppades de haft en trivsam eftermiddag. Kommande program 27 sept kl 15,00 föreläsning av naturfotograf Ingvar Skogar rubrik Regnskogen. 5 okt cafékväll kl 18,00 Bert med musikanter.

PRO Norje 16 november 2022

Ett 80-tal PRO-medlemmar träffades i Hembygdsgården i Norje onsdagen den 16 november. Ordf. Ewonne M var på kurs, 2: dra v ordf, Kenneth C hade åkt iväg på semester tur att 3: dje v ordförande Kenneth var på plats och hälsade alla välkomma och presenterade eftermiddagens programpunkter mm, Under hösten 2021 och våren 2022 har föreningen fått en inkomst på 149 000:- för sålda lotter från Svenska Folkspel, nämnas kan att 320 miljoner har gått till olika föreningar. Så det blev den allmänna meningen att vi skall fortsätta att sälja bingolotter. Den 23 november är det julkväll i Norje och många verksamheter har öppet. Det är 2 olika resor på gång till Tyskland kontakta Kennet T eller Ewonne vid intresse.

Föreningen julfest 16 december plats Mörrums Folkets Park. Kostnad 200: -/per person. Utskick kommer via Harald.

Föreningens sånggrupp bjöd på tre sånger ur deras digra utbud.

Underhållning dagen står Play Boys Band från Olofström för.

Servering räksmörgåsar från Mjällby samt ”Monas” goda äppelkaka. Receptet skickas ut via Harald.

Play Boys Band tog över scenen och bjöd på härlig underhållning med kända melodier som många gärna dansat till.

Som vanligt hade Irenes lotter många och eftertraktade vinster, Grattis till alla hade tur vid dragningen.

KT tackade alla för en trevlig eftermiddag och hoppas på återseende den 16 december i Mörrum på julträffen.