Förening Backaryd

Om oss/Länkar

Försenat årsmöte 2020

Välkommen till PRO Backaryd. Här träffas och trivs vi i vår egen lokal - PRO Stuan.

Text

PRO Backaryd bildades 1980. Föreningen växte snabbt och har som mest haft lite över 100 medlemmar. Idag är vi ett 70-tal medlemmar men hoppas på att bli fler.
Medlemsavgiften i PRO Backaryd är 270 kronor per år. Avgiften fördelas enligt följande: Förbundet 200:-, Distriktet 40:- och Föreningen 30:-.

Vill Du bli medlem i PRO Backaryd så kontakta någon i styrelsen.

Som medlem i PRO kan du träffa nya vänner, få nya upplevelser och kunskaper samt delta i ett stort utbud av olika aktiviteter. Samtidigt stöder du PROs påverkansarbete för pensionärernas villkor i samhället.
Alla som uppbär någon form av pension kan bli medlemmar i PRO. Det gäller ålderspension, sjukersättning (tidigare benämnd förtidspension), avtalspension, änkepension, efterlevnadspension. Dessutom kan den som själv inte är pensionär men som är maka, make eller sambo med PRO-medlem bli medlem i PRO.

Medlemsförmåner
Som medlem får du tidningen PRO-pensionären (ett ex per hushåll) som utkommer 9 gånger per år.
I medlemsavgiften ingår fri datasupport hos PRO:s IT-support. Vid behov ring 0771-171 171. Det ingår också en olycksfallsförsäkring som gäller vid PRO-arrangemang eller när man är på väg till eller ifrån ett PRO arrangemang.
Som medlem kan du delta i alla föreningsaktiviteter och studera med PRO-rabatt vid PROs Folkhögskola i Gysinge.
Du har även rabatt på Grand Tours resor. Vill du veta mer om medlemsförmånerna titta på PRO Riks under "Medlemsförmåner".

Genom att anmäla dig som medlem accepterar du att ingå i PROs centrala databaserade medlemsregister. Det används av PRO internt och säljs inte vidare till andra.