Förening Sidensjö

Sista spelomgången för år 2022 Foto: Marie Hörnsten

Boule

Säsongstart 2023

Efter några tappra försök att börja spela utomhus så ser det äntligen ut att vara relativt frostfritt. V börjar på onsdag den 3 maj kl 10.00 och spelar så länge vi vill men minst 2 timmar.

/Ingvar Hörnsten

Säsongavslutning 2022

Idag den 5:e oktober samlades vi sju PRO:are för en sista spelomgång och det var mycket jämt poängmässigt mellan de tvålagen. Det var tidvis ganska blåsigt så "lillen" fick kämpa med blåsten. Matchen (heter det så?) slutade 1-1 så alla fick känna sig som vinnare/förlorare. Nu ser vi fram emot våren och förhoppningsvis kommer det flera till detta fantastiskt roliga spel. Marie tog bilden ovan och Leif hade redan åkt hem.

Ingvar Hörnsten

Från och med onsdag den 7 september börjar vi spela kl 12.00 då det kan var lite kyligt kl 10.00

Väl mött!

Nu har vi boulepremiären avklarad. Onsdagen den 18 maj var det premiärspel på Sidensjö IK:s grusplan. En kvartett av vår PRO-kår hade iordningställt två planer på grusplanen och det både hördes ocb syntes att det här var ett populärt arrangemang.

Vi var ett 15-tal intresserade denna premiärdag och premiären avslutades med två stycken matcher. Till vår hjälp hade vi paret Kjell och Inger Hansson. Båda superproffs på bule. På ett lättsamt och fint sätt förmedlade dom sina kunskaper. Regler och annan nyttig info fick vi oss till livs.

Det bestämdes att vi spelar boule de kommande onsdagarna. 10.00 är klockslaget. Ta med er fika och njut av denna roliga nymodighet. Tack till Lennart Vestin som byggt ihop två superfina bord.

Till detta ska det också skrivas att dessa två bouleplaner naturligtsvis är öppna för hela Sidensjöbygden. Kom och lira boule! Alltid roligare tillsammans.

Lennart Sundwall

Onsdagsgänget