Förening Grundsunda

Om oss i PRO Grundsunda

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening i Grundsunda. Föreningen, som bildades 10 maj 1953, ingår i Pensionärernas Riksorganisation, Ångermanlands distrikt, Örnsköldsviks samorganisation.

Utöver månadsmöten en gång per månad bedriver vi en hel del aktiviteter som Studiecirklar, Boule, Resor, Utflykter samt Teaterbesök. Kom med du också och bli en glad pensionär.

För att bli medlem - kontakta Anders Johansson tel. 070-672 04 50.

PRO bildades 1942 och är Sveriges största personärsorganisation med
c:a 360 000 medlemmar.

PRO finns i hela landet och omfattar över 1550 lokala föreningar i 26 distrikt.

PRO är en partipolitiskt och religiöst oberoende organisation för alla pensionärer.

PRO:s uppgift är att på riksplanet, i landstinget, regioner och kommuner följa och bevaka samhällsutvecklingen samt skapa opinion för frågor som berör pensionärernas intressen.

PRO har en omfattande verksamhet som ger ett innehållsrikt liv efter pensioneringen med stor gemenskap människor emmellan.

PRO har en egen Folkhögskola med Kursgård i Stockholm.