Förening Björna-Gideå

Årsmöte 2021

Tisdagen den 19 oktober kunde PRO Björna-Gideå äntligen hålla årsmöte. Mötet hölls i bygdegården i Leding och ca 30 medlemmar hade hörsammat inbjudan. Styrelsen hade bjudit in föreläsare från överförmyndarenheten för att lära oss om vad skillnaden är mellan ”Gode man” och”Förvaltare”. Föreläsarna gav rådet till alla äldre att upprätta en ”framtidsfullmakt” för att försäkra sig om att någon tar hand om ekonomin om man skulle bli oförmögen att sköta den.

Diakon Susanne Olofsson höll parentation med ljuständning över medlemmar som avlidit under 2020.

I pausen som följde bjöds det på smörgåstårta och dryck. Därefter tog lotteriförsäljningen vid. Rolf Hamberg skötte detta med bravur. 2 X 100 lotter kunde säljas tack vare att medlemmarna skänkt många fina vinster.

Årsmötesförhandlingarna tog vid och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Ordförande Georg Nordin stod i tur att avgå men eftersom ingen ersättare finns, fortsätter han fram till årsmötet 2022. Övriga i styrelsen är: Sekreterare Måna Bergkvist, kassör Anita Jansson styelseledamöter Bertil Tjärnström och Anna Grundström, suppleant Hans Berglund. För övrigt blev det omval på nästan alla poster. Nytt för i år är att det valdes en festkommitté.

Ordförande Georg Nordin avslutade mötet och tackade alla som deltagit.