Förening Björna-Gideå

Verksamhetsberättelse

Verksamhetsberättelse för verksamhetsåret 2022

2022 lättade corona restriktionerna och under våren kunde vi åter leva ganska normalt. Årsmöte för verksamhetsåret 2021 hölls i Ledings bygdegård den 3 mars.Eftersom ordförande Georg Nordin avsagt sig omval och valberedningen inte lyckats få fram något nytt förslag, utlystes två extra årsmöten utan att valberedningen hade något förslag på ersättare till ordförandeposten. Samorganisationens ordförande Britta Håkans deltog i det extra årsmötet nr. två. Efter det mötet spelades en omgång bingo.

Georg Nordin har fortsatt agera som ordförande i PRO Björna-Gideå och Styrelsen har fortsatt sitt arbete om än i minskad omfattning. Fyra protokollförda styrelsemöten har hållits där den stora frågan har varit nedläggning alternativt sammanslagning med PRO Grundsunda.

• Georg och Stig idkade medlemsvärvning på Björnadagen den 18. juni. Inga nya medlemmar anslöt sig.
  • Eftersom föreningen var nedläggningshotad, och hade pengar över, beslöt styrelsen att bjuda medlemmarna på gratis surströmmingsfest med underhållning den 30 augusti i Ledings bygdegård. Stora Coop sponsrade föreningen med surströmming och gruppen ”BEA” stod för underhållningen. 36 personer deltog i festen.
  • PRO: s Internationella friluftsdag ställdes in detta år.
  • 2022 var det 60 år sedan vår förening startade. Styrelsen ansåg sig inte kunna arrangera något jubileumsfirande.
  • Den 6 dec. bjöds alla medlemmar på gratis julmat på Björnforsen. Gruppen ”Kalas” underhöll och 44 personer hade hörsammat inbjudan. Oturligt nog blev många sjuka efter den träffen.
  • Boulekommittén redovisar en egen verksamhetsberättelse för 2022.

Föreningen har i skrivande stund 99 st medlemmar.

Styrelsen tackar alla som deltagit i PRO:s aktiviteter under året som gått och önskar föreningen ett aktivare och lyckosammare år 2022.

Björna 2023-02-06

Ordförande = Vakant, Sekreterare = Måna Bergkvist,, Kassör = Anita Jansson

Styrelseledamot = Stig Åsfjälloch Anna Grundström

Suppleant = Georg Nordin .