Förening Arnäs

Kommunmästerkapet 2019

Arnäs lag 2, Ewy Näsström, Dan Rehnmark och Urban Svensson

Kommunmästerskapet 2019 gick av stapeln den 25 juli på Arnäs boule förenings banor. 16 lag med sammalagt 64 spelare hade kommit till start i årets upplaga av PRO:s kommunmästerskap och trotsat värmen (27 grader i skuggan). Samtliga lag spelar 3 matcher i ett inledande slutspel. Sedan följer slutspel bestående av kvarts- semi- och finalspel. De 2 bästa lagen i varje kommuns samorganisationer spelar sedan distriktsfinal, sedan spelas finalen på PRO:s folkhögskola i Gysinge. Arnäs lag 2 bestående av Ewy Näsström, Dan Rehnmark och Urban Svensson gick till final, i kommunmästerskapet där mötte man Järved/Bonäset och där slutade man tvåa. De två bästa lagen i kommunen går sedan vidare till distriktsfinalen. Distriktsfinalen avgörs den 7 augusti i Järved där 8 lag tävlar om en plats i den stora finalen i Gysinge.