Förening Ångermanland Sport

Hockeyresa 28 okt -22

PRO Sport Ångermanland är en konceptförening som har ett program utbud som vänder sig till sport intresserade pensionärer. Det har under tid varit många utflykter och träffar som har uppskattats. Vår Bas är Hägglunds Arena där vi har träffat många olika gäster. Ett glatt gäng klev på bussen vid Hägglunds Arenan för färd mot Östersund och under resan klev det på flera och så var bussen nästan full, några trogna supportrar från Graninge klev på efter Sollefteå. Vi som nu var i bussen ägnade oss åt olika inslag som gav resan en bra tillvaro. Det var bl.a match tips och att tippa tabellens resultat när säsongen är över, här koras en mästare som tilldelas ett fint pris. Vid framkomsten var det uppdukat en god Grill buffé som gav oss kraft till kommande drabbning mot ÖIK.
Vi tillsammans med övriga i supporter gruppen gav en fin inramning med högljudda heja rop.
Matchen blev inte som vi hoppats, men stödet för laget höll i sig till slutsignalen.
Hemresan blev en tillbaka blick och analyser, inga kloka svar noterades, men som det kan bli så är detta idrott och vi laddar för nya framgångar vi nästa match.
PRO sport tackar alla resande och vi möts vid nästa aktivitet.
Vår chaufför Magnus tog oss med säker hand om vår transport, tack

Östersund

Premiärhockey Östersund