Förening Barkarby-Skälby

PRO försäkringar

PRO och Folksam har from 1 januari 2021 inlett ett nytt samarbete när det gäller dina medlemsförsäkringar. Detta gäller försäkringatna Olycksfall 60+, Sjukdom 60+, Medlemsbarn och Hemförsäkring.
Önskemål har framkommit från medlemmar att alla försäkringar ska vara samlade på ett bolag.

I medlemsavgiften ingår även en olycksfallsförsäkring som gäller när du som medlem deltar i aktiviteter som är ordnad genom PRO.

Mer om försäkringarna finns att läsa på Folksam en nedanstående länk.

Vill du teckna försäkring eller har du frågor ?
Kontakta Folksam kundsupport 0771- 950 950
Vardagar 07.00 - 21.00 helg. 09.00 - 19.00
Läs mer på folksam.se/pro Länk till annan webbplats.

PROs medlemsförsäkringar i Folksam

PRO medlemmar kan teckna fördelaktiga försäkringar hos FOLKSAM.

PRO centralt har förhandlat fram särskilda förmånliga villkor inom följande försäkringstyper,

Hemförsäkring inkl allrisk, Olycksfall 60+, Diagnos 60+, och Barnförsäkringen Medlemsbarn

Du är även olycksfallsförsäkrad under PRO aktiviteter.

Inga specialvillkor för pensionärer gäller för t ex Villa- och Bilförsäkring hos Folksam. Men om du väljer att ha även dessa försäkringar hos Folksam och därmed har hela ditt försäkringsskydd där får du extra rabatt på dessa.

Fr o m 1/1 2023 kommer hemförsäkringen att utökas med juridisk rådgivning genom Folksams samarbete med Familjens Jurist. 5 timmars telefon eller digital rådgivning per kalenderår kommer att ingå. Rådgivning kan t ex användas för framtidsfullmakt. En framtidsfullmakt ska bevittnas och därefter förvaras hos fullmaktsgivaren /fullmaktsinnehavaren. Det finns ingen registerförvaring för framtidsfullmakter.

Behövs juridisk hjälp för att upprätta en Framtidsfullmakt? Det beror helt och hållet på familjesituationen och ev avgränsningar som man vill göra i fullmakten. Ska t ex fullmakten gälla för gåvor etc.

F n och före 1/1 2023 kan gratis formulär för framtidsfullmakt laddas ner från internet. Efter 1/1 2023 kommer mer information från Folksam och samarbetet med Familjens Jurist.

Du vet väl att Folksam är medlemsägd, ev vinst går tillbaka till medlemmarna i form av återbäring och inte till aktieägarna.

För mer detaljerad information om resp försäkrings innehåll vänligen kontakta Folksams kundservice, 0771-950950 vardagar 07.30 - 21.00, helg 09.00 - 19.00 eller läs på deras hemsida, www.folksam.se/PRO Länk till annan webbplats. försäkringar.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.