Förening Barkarby-Skälby

kurs i Harald PRO:s nya medlemsregister

Kurs i Harald PRO:s medlemsregister

Mina sidor i Harald
På "mina sidor i medlemssystemet kan medlemmar gå in och titta på sitt medlemsskap. Man kan lägga till föreningar , anmäla sig till arrangemang med mera.

Som medlem kommer man åt ”Mina sidor” genom att gå till minasidor.pro.se på internet. Där klickar du på ”Logga in” i den lilla randiga pricken upp till höger. eller när du är här på hemsidan så klickar man på den rosa LOGGA IN överst på den här sidan. Därefter igen gäller den randiga pricken upp till höger

Därefter får du instruktion hur du kommer in på just din sida (Mins sidor) i medlemsregistret Harald.

Enklaste sättet är att komma in på sidorna är sedan att logga in med mobilt bank-id. Om din e-postadress finns i medlemssystemet går det också att logga in med den och ett lösenord. I så fall ska du första gången du loggar in klicka på ”glömt lösenord” så får du ett lösenord skickat till dig.

Där finns också länken som ska användas när man vill ta del av erbjudanden och rabatter i PRO Mervärde.

För frågor om Harald och hur du loggar in, kontaktar du PRO:s support på: 0771-171 171 mellan 08.00-18.00 på vardagar. Supporten är gratis - en medlemsförmån.

Det senaste om Harald

Uteslutningar
I enlighet med stadgarna har personer som inte har betalat sin medlemsavgift under året tagits bort ur registret. I samband med uteslutningen har vi till skillnad från förra året inte skickat ett meddelande till de som utesluts. Föreningar och distrikt har möjlighet att ta del av vilka som tagits bort via den information som är möjlig att ta del av, genom att logga in i Harald.

Förtydligande gällande medlemskap
Medlemsservice får ibland frågor om huvudmedlemskap och sekundärt medlemskap innebär några skillnader. Det gör det inte, enligt stadgarna finns det bara en typ av medlemskap.

Avsluta medlemskap
Personer som inte vill vara med i PRO behöver aktivt avsluta sitt medlemskap. Om inte det görs ligger medlemskapet kvar under hela året. Medlemmar som har autogiro och som avslutar sitt medlemskap behöver ta kontakt med sin bank för att avsluta autogiro.

Hedersmedlemmar
PRO Riks har inte längre möjlighet att lägga in nya hedersmedlemmar i medlemssystemet Harald. Det innebär att avin kommer att skickas till medlemmen och inte till föreningen. Ni behöver själva ordna så att ni betalar medlemsavgiften för de personer som ni valt ska vara hedersmedlemmar i er förening.

Information om årsaviseringen
Likt förra året kommer avin för medlemsavgiften 2022 att skickas ut tillsammans med första numret av PRO pensionären i början av februari månad. I den försändelsen kommer också medlemskortet att finnas med. För de medlemmar som tidigare har betalat sin medlemsavgift för 2022 kommer då att få ett medlemskort tillsammans med tidningen.