Förening Björkå

Aktiviteter

Onsdagen den 3 april samlades åtta lag från Sollefteå Sam.Org. i Överlännäs. Det vill säga så gott som samtliga PRO-föreningar i kommunen. Om jag missat någon må det vara mig förlåtet. Några föreningar ställde upp med två lag. Frågetävlingen gick i år av stapeln i Överlännäs församlingshem, och Björkå PRO-förening fick förtroendet att ordna med lite enklare förtäring till deltagarna. Utan att gå desto djupare in i resultatlistan, men Sollefteå lag 2 går vidare till Distriktsmästerskapen där segrarna från respektive Sam.Org. i Ångermanland möts. Björkå PRO kom på en delad plats om jag inte missminner mig. Deltagarna syntes nöjda med såväl frågor som förtäring, och kanske får vi förtroendet att ordna fika och lokal även nästa år. Överlännäs ligger ju som bekant rätt så centralt i kommunen. Vi önskar Sollefteå lag 2 lycka till i DM, det viktigaste är ju att Sollefteå SamOrg. vinner!Onsdagen den 3 april samlades åtta lag från Sollefteå Sam.Org. i Överlännäs. Det vill säga så gott som samtliga PRO-föreningar i kommunen. Om jag missat någon må det vara mig förlåtet. Några föreningar ställde upp med två lag. Frågetävlingen gick i år av stapeln i Överlännäs församlingshem, och Björkå PRO-förening fick förtroendet att ordna med lite enklare förtäring till deltagarna. Utan att gå desto djupare in i resultatlistan, men Sollefteå lag 2 går vidare till Distriktsmästerskapen där segrarna från respektive Sam.Org. i Ångermanland möts. Björkå PRO kom på en delad plats om jag inte missminner mig. Deltagarna syntes nöjda med såväl frågor som förtäring, och kanske får vi förtroendet att ordna fika och lokal även nästa år. Överlännäs ligger ju som bekant rätt så centralt i kommunen. Vi önskar Sollefteå lag 2 lycka till i DM, det viktigaste är ju att Sollefteå SamOrg. vinner!

Onsdagen den 17 april kl. 12:00 är det månadsmöte i Överlännäs församlingshem. Det blir förtäring, musikunderhållning och bingo. Ta gärna med en kompis eller två. Varmt välkomna!

Onsdagen den 15 maj blir det månadsmöte på Stranden i Undrom. Det blir blomskottsauktion och grillparty. Medtag egen förtäring och blomskott/plantor. I händelse av dåligt väder blir det i Överlännäs församlingshem. Start kl. 12:00. Mer information kommer.