Förening Backa

Verksamhetsberättelse 2021

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Backa-Brunnsbo

Verksamhetsberättelse 2021

Föreningens styrelse har under året bestått av:

Ordförande Britt-Marie Törngren

Kassör Evy Björkman avled 30/9

Sekreterare Tommy Emanuelsson

IT o web Douglas Ström

Resor och Kultur Karl-Otto Lindh

Lotterier Kerstin Johansson

Ledamot Birgit Holmqvist

Ersättare Maj-Britt Johansson

Ersättare Morgan Andersson

Föreningen hade vid årsskiftet 201 medlemmar. På våra medlemsmöten har vi varit mellan 35- 45personer. Vi har haft 9 protokollförda styrelsemöten och 4 protokollförda medlemsmöten. Styrelsemöten har vi haft några via datorn.

Mötesverksamhet

På grund av den pågående pandemin hade vi inga medlemsmöten första halvåret.

1 september hade vi årsmöte. Refräng & Co underhöll oss. Det var mycket upp uppskattat. Vi tackade med en stor applåd.

6 oktober underhöll Duo Comp oss med musik quiz. Det var kul.

3 november kom Konsument Göteborg och talade bl.a om hur viktigt det är att läsa det finstilta när man handlar grejor och när man är ute och reser. Mycket lärorikt.

8 december kom Brunnsbokörens lucior och stjärngossar och sjöng så vackert för oss.

15 december skulle vi ha haft julbord men då kom ett nytt Coronavirus så vi fick ställa in det.

Vi har haft ett studiebesök 21 oktober på Spårvägsmuseet. Det var mycket intressant. Efteråt åt vi en god lunch på en restaurang i närheten.

Promenader en gång i veckan har vi haft hela året när vädret har tillåtit.

Mattcurling har vi haft på måndagar när Folkhälsomyndighetens restriktioner tillåtit.

Höst o vår har vi spelat boule i Brunnsbo när vädret tillåtit.

Vi spelade bangolf i Tuve på sommaren. Det var kul. Det var ju ute och ingen trängsel heller så vi vågade oss på det. Vi tänker att vi skall göra det till sommaren igen.

Våra aktiviteter kommer upp på vår hemsida. Där kan man gå in och se vad som år på gång i föreningen och också var det är. Där finns också foton från olika aktiviteter.

Vi har inte sålt så många lotter, på grund av pandemin när vi inte har haft så många möten.

Vi tackar för förtroendet att leda föreningen och ser framemot ett nytt och rikt verksamhetsår.

Britt-Marie Törngren Tommy Emanuelsson

Karl-Otto Lindh Kerstin Johansson Birgit Holmqvist