Förening Tyresö

Digitala bryggan

Möten i samarbete med Tyresö Kommun, SPF och SeniorNet, där du kan få hjälp med digitala tjänster samt få möjlighet att få personlig handledning att använda smart telefon och läsplatta.

Mötena är öppna för alla, så ta gärna med dig din vän.

Plats: Föreningsgården Kvarnhjulet, lokal Nyfors. Ibland är vi i Cafét i huset bredvid.

Datum 2024:

Vårtermin: Fredagar 19 januari tom inte fastställt

Tid: 10-12

Kontaktperson: Anita Hildén 070-776 76 80 epost anita.hilden@outlook.com

På mötena deltar Gustav Rosenberg Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., Digital fixare Tyresö kommun, IT-hjälp från SenioNet, SPF och PRO.

Tyresö kommun har genom samabete med Datorskolan.com, tillgång till kortfattade broschyrer som vi delar ut på mötena. Dessa finns inte digitalt.

Före vi fick dessa brochyrer, gjordes dessa:

Du kan också få digital hjälp på dessa sätt:

• Träffa Gustav Rosenberg på Fixarmottagning på Träffpunkten Kopp och själ fredagar 13-15
  • Träffa Carlo Nyhammar på Digitala torget Tyresö bilbliotek i Centrum onsdagar 13-14
  • SeniorNet i Tyresö i Uddbyfallen på Kvarnhjulet måndagar ojämna veckor 15.45-17.45