Distrikt Stockholms län

IT-utbildningar och "Öppet hus"

Nedan finns våra IT-utbildningar vad gäller medlemssystemet Harald, hemsidesystemet Sitevision och MS365. Grundutbildningarna IRL (i verkligheten) äger rum på PRO Stockholms kansli, Renathvägen 2 i Stockholm, Hammarbyhöjden (T-bana Skärmarbrink).

Viktigt! Se till att du har rätt behörighet i medlemssystemet "Harald" till de olika kurserna.

Kurser våren 2024 äger rum enligt följande:
MS 365: mån 29 januari och ons 17 april.
Harald: tis 13 februari och tors 2 maj.
Sitevision: ons 28 februari och tis14 maj (Inställd då omarbetning av Sitevision pågår). Läs mer här
Vi återkommer med ny information.

Här kan du anmäla dig till de olika kurserna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Öppet hus, torsdag 14:e mars och onsdag 29 maj 2024. Ingen anmälan krävs.
Se nedan!

Vi ser gärna att du har din egen eller föreningens laptop-dator med dig på våra fysiska kurser då våra kursdatorer är till åldern komna och är sega. Du får dock använda dessa i nödfall.

Öppet hus

"Öppet Hus" vänder sig i första hand till de som arbetat ett tag med PRO:s IT-system och vill ställa frågor.

"Öppet hus" är en digital plats som sker under Teams. Här du kan ställa frågor och få svar på ev. problem eller få tips hur man kan göra i områdena Harald (medlemssystemet), Sitevision (web-systemet) eller MS365 (Outlook/föreningens mejlbox, One Drive/molnlagring, Kalender, Word, Excel, Teams etc). Skicka gärna in frågor i förväg till itansvarig.010@pro.se.

Använd en dator med kamera, mikrofon och högtalare eller använd headset för att kunna ta del av mötet.

Vi startar klockan 9 men logga gärna in i god tid innan. Vi håller öppet minst till klockan 10 men kan fortsätta ända fram till 12 vid behov.

Här loggar du in till "Öppet hus" Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

(eller klicka på bilden)

Anslut via Teams appen (rekommenderas) (nedladdningsinstruktion Öppnas i nytt fönster.) eller anslut via webläsaren och ange ditt namn + Anslut. Vänta på att någon släpper in dig i mötet.