Distrikt Kronoberg

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

OBS! Ny tid: Inbjudan Distriktsmästerskap i PRO vetartävling 2020

När: torsdagen den 10 sep 2020 kl. 09.00–12.00

Var: Allhallen i Hovmantorp

Tävlingen genomförs i två halvlekar med fem kunskapsområden i varje halvlek. Varje kunskapsområde omfattar 3 frågor som ger ett poäng för varje rätt svar. Man kan alltså erhålla max 30 poäng. Vid lika poäng efter avslut utses segraren genom utslagsfrågor.
Om tveksamhet av svaren uppstår gäller det svar som har beslutats av juryn.
Domaren kan på plats avgöra om ett svar skall räknas eller inte. Segrare skall utses vid tävlingen.

Från varje samorganisation deltar ett lag. Från distriktet sammanlagt 8 lag. OBS! Mixat lag från olika föreningar får inte delta.
Uttagning av dessa lag görs av varje samorganisation på sätt som beslutas av egen styrelse. Lagen bestående av 3 personer och en lagledare.

Anmälan sker till distriktet senast torsdagen den 27/8 på bifogad blankett. Uppgifter om vilka de tävlande är anges samt vilken samorganisation och förening de kommer från.

Vi hoppas att respektive samorganisation kommer med sina supporters för att genom glada tillrop ge de tävlande sitt stöd.

Samling sker kl. 09.00 i ALLHALLEN. Första halvlek börjar 09.15 och beräknas klar kl. 10.30 då de tävlande lagen får en paus med fika som Distriktet bjuder på de tävlande på. Det sker i Folkets Hus. Möjlighet till fika finns även för åskådare som är med, mot betalning. Andra halvlek genomförs mellan ca 11.00-12.00

Anmälningsblankett Pdf, 163.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Med vänlig pensionärshälsning

Bo Johansson