Distrikt Kalmar Län

Folkets Park Foto: Helmuth Petersson

Körslaget i Folkets Park Oskarshamn

KÖRSLAGET OCH JUBILEUM 20 april 2024

Våren är i antagande med både körsång och jubileer. (”Säg det med en sång”) Vad är mer stimulerande än den gamla devisen. Under lördagen fick Gunnel och jag uppleva det i dubbel bemärkelse då vi hade förmånen att bevista Körslaget i Oskarshamn och PRO Kristdalas 70årsjubileum. Att möta flera hundra PRO-medlemmar i så fina sammanhang gör att jag ser ljust på framtiden även om vår omvärld har så mycket ondska i sig och att vi gör för lite för klimatet.

Vårt samarbete mellan ABF- och PRO-distrikten med Körslaget ger både körsångarna fina upplevelser och inte minst för oss som åhörare. Körsång är friskvård i dubbel bemärkelse, både för kropp och knopp. Körledaren Lisa DeBourg och körerna från PRO Nybro, Flisorna från Graniten, Misterhult, Vimmerby, Oskarshamn-Påskallavik och Ruda-Högsby. De visade visade prov på fin entusiasm.

Roger Kaliff, distriktsordförande

Körslaget Foto: Helmuth Petersson