Förening Nässjö

Årsmöte 2022

Årsmöte PRO Nässjö 15 mars 2022

PRO Nässjö har något försenat hållt årsmöte för 2021 på Pigalle.
Föreningens ordförande Rolf Wilhelmsson hälsade 120 medlemmar välkomna och mötet inleddes med sång av kören Profilen vid parentation och diktläsning.
Årsmötesförhandlingarna sköttes på ett utmärkt sätt av Bo Zander som mötesordförande och till mötessekreterae utsågs Kennet Andersson.
Verksamhetsberättelse och ekonomisk redogörelse fastställdes och godkändes.
Styrelseposterna omvaldes i sin helhet men då det inte har gått ta fram någon ny ordförande för PRO-föreningen beslutade årsmötet att inrätta ett verkställande utskott på 4 styrelsemedlemmar som inon sig fördelar övriga poster inom styrelsen.
Efter fikapaus med semlor sjöng PRO-kören Profilen ett flertal olika sånger och deltagarna fick sjunga med i allsång.
Rolf Wilhelmsson informerade om kommande aktiviteter som Vårfest den10 april och planerad resa till Dalarna i augusti. Information om kommande och planerade studiecirklar lämnades.
Avgående ordförande Rolf Wilhelmsson avtackades med present och blommor av Gunilla Wahlgren och Karl-Evert Gustavsson. Övriga funktionärer som avslutat sina uppdrag fick också motta blommor och present.

Text och foto: Inger Johansson

Rolf Wilhelmsson avtackas som ordförande för PRO-förening av Gunilla och Karl-Evert

Gunilla och Karl-Evert avtackar Rolf Wilhelmsson som varit ordförande i PRO-föreningen under sex år.