Brandhjälm och annan skyddsutrustning

Övrigt
Publicerad:

Gratis brandskyddsutbildning med PRO och FRIS

FRIS, föreningen räddningskårer i samverkan, har med stöd av MSB, myndigheten för samhällsskydd och beredskap tagit fram brandskyddsutbildningar för äldre. Utbildningarna har gjorts i samarbete med PRO.

Utbildningen vänder sig till dig som är pensionär. Anmäl dig enskilt eller ordna en gemensam digital aktivitet i din PRO-förening.

Såhär skriver FRIS på sin hemsida.

Alla våra utbildare är brandmän/brandbefäl med lång erfarenhet. Alla utbildningar genomförs digitalt och man kan välja att följa dem enskilt eller i grupp. En utbildare är med ”live” på varje utbildning och det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor.

De allra flesta dödsbränder som inträffar i Sverige sker i bostäder. Varje år omkommer cirka 90 personer där äldre och ensamboende är överrepresenterade. Många äldre har begränsad förmåga att agera vid ett inträffat brandtillbud. Den egna insatsen och hur man agerar de första minuterna är avgörande.

Utbildningen ger goda råd och tips på hur man ska agera vid en brand samt hur ens hem kan göras mer brandsäkert.
Utbildningen har tagits fram av Föreningen FRIS i samarbete med PRO

Klicka här för att läsa mer och boka ditt utbildningstillfälle. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Text: PRO