Dator på skrivbord

Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Påminnelse: Gamla hemsidan stängs imorgon 30 juni

Som ni alla vet lanserade PRO en ny hemsida den 20:e maj 2020.
I morgon den 30 juni 2020 är sista dagen som PRO:s gamla hemsida ligger uppe innan den stängs. Efter den 30 juni försvinner helt enkelt allt innehåll, bilder och texter.

PRO kan inte ha kvar den gamla hemsidan längre av ekonomiska skäl.
Många föreningar har redan sparat ned sina bilder och texter från gamla hemsidan så de kan bortse från denna påminnelse.
För er andra är det viktigt att ni sparar ned bilder och texter från dem gamla hemsidan nu - innan det är för sent. När ni väl sparat ned det ni vill ha från gamla hemsidan kan ni ta ställning till om ni vill lägga upp det på den nya hemsidan eller bara spara det inom föreningen för framtida bruk.

Den gamla hemsidan når du via adressen: www.old.pro.se Länk till annan webbplats. medan den nya hemsidan finns på www.pro.se Länk till annan webbplats.

Det lättaste sättet att spara ned din förenings gamla hemsida är att använda ett verktyg som heter HTTrack. Här finns en videoguide som PRO har gjort Länk till annan webbplats. där vi går igenom hur man använder verktyget. Här finns instruktionerna även skriftligt. Länk till annan webbplats.

Om du behöver hjälp med att spara ned din förenings hemsida kontaktar du PRO:s datasupport på telefon 0771-171 171. Telefontid: vardagar kl. 08.00 – 18.00

PRO har kommunicerat detta viktiga nedstängningsdatum 30/6 vid många tillfällen, exempelvis:

Text: PRO riks