Medlemsutveckling

65-åringen

Här kommer du hitta information om 65-årsdata, kampanjer, material och annat som rör medlemsutveckling och medlemsvärvning

Från den 5 oktober har alla föreningar möjlighet att ta ut en rapport med sitt 65-årsdata inne under rapporter i medlemssystemet Harald. I Harald under er samorganisation väljer ni de postnummer som ni anser ingår i er förening.

Detta kan bidra till att några medlemmar får dubbla välkomstbrev men bättre två ”Välkommen” med valmöjlighet än inget välkomnande alls.

Rapporten är för de som fyller 65 år det sista kvartalet 2021. Ni kommer även att kunna ta ut en rapport med etikettmallar.

Vi backar upp ert arbete med en kampanj på Facebook och på Instagram. Ni kommer snart att kunna se alla delar i kampanjen samt mellan vilka tider den går. Allt kommer att ligga på sidan så fort jag fått det från byrån. Jag kommer även att lägga ut hur det går när kampanjen börjar visa resultat och när den gått klart.

I butiken hittar ni nu 2 affischer i 3 olika utföranden var. De är gjorda från de annonser som gick bäst i sommarkampanjen men de har också gjorts i var sitt mer neutralt tilltal samt med utrymme för att skriva egna budskap.

Till butiken för att beställa affischer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

65-års utskick PDF Pdf, 1.5 MB.

65-års brevmall PDF Pdf, 1.4 MB.

Höstkampanj

Här hittar du PRO:s höstkampanj som ska stötta utskicken till blivande 65-åringar.
I den här kampanjen riktar vi helt in oss på vår medlemsförmån gratis IT-support.
Vi testar som vanligt olika annonser och de som går bäst skickas då ut till flera.

Den här kampanjen har två helt olika målgrupper.
Målgrupp 1: 64-åringar
Målgrupp 2: 50-63-åringar som kan tänkas påverka någon anhörig eller bekant att gå med i PRO
Kampanjen går på Instagram och Facebook från början av okt till mitten av december

Höstkampanj PDF Pdf, 723 kB.

Slutrapport höstkampanj 2021
Annonser-orter Excel, 71.5 kB.
Annonser-totalt-resultat Excel, 28 kB.