Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.
Konsumentrådgivning - ett nytt erbjudande till PRO:are. FOTO: Mostphotos
Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare? Nu kan du som är PRO-medlem, oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum – en del av Råd & Rön.
Från och med nu får alla PRO:are som behöver stöd med krångliga konsumentfrågor ta hjälp av Konsumentcentrum som är en del av tidningen Råd & Rön.
✔ Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.
✔ Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.
✔ Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen.
Möjligheten att få konsumentstöd är en del av ditt PRO-medlemskap. Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.
Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum
Telefon: 08-674 43 74, måndag, onsdag och fredag klockan 9–11 och 13–15
Semesterstängt vecka 29 och 30.
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se