FOTO: Mostphotos

Vad kostar det att vara medlem i PRO?

Medlemsavgiften i PRO varierar beroende på vilken förening du väljer att tillhöra. Du väljer själv om du vill tillhöra närmaste förening, eller någon annan förening med verksamhet som tilltalar just dig.

• Medlemsavgiften betalas en gång per år till den förening eller de föreningar som du väljer att tillhöra, samt till distriktet och riksorganisationen. Avgiften är beräknad per kalenderår.

• Medlemsavgiften i PRO varierar beroende på vilken förening du väljer. Den brukar ligga på mellan cirka 300 - 400 kronor och löper per kalenderår. Nytillträdda medlemmar fr o m 1 oktober till 31 december betalar årsavgift för nästkommande år.

• I medlemsavgiften ingår PRO:s förmåner, samt en försäkring för dig om olyckan skulle vara framme när du åker till och från, eller deltar i, PRO:s verksamheter.

• När du anmält dig som medlem skickas avin för avgiften ut, om du inte betalat på annat sätt. PRO:s medlemskort, är laddat med PRO:s förmåner. Du kan läsa mer om förmånerna på PRO Mervärdes hemsida Länk till annan webbplats..

• Stämmer inte uppgifterna på avin får du en ny genom att höra av dig till din förening, distrikt eller medlemsservice.

• I PRO:s stadgar fastslås vad som gäller för medlemsavgiften.