Konsumentvägledning

Lurad av telefonförsäljare? Förlorat pengar på inställd resa? Eller råkat ut för ett bedrägeri? Som medlem i PRO får du kostnadsfri konsumentvägledning.

Det kan handla om allt ifrån tvister med hantverkare till att tolka olika köpeavtal. Våra konsumentvägledare Christine Fransholm och Maria Wiezell ger dig personlig hjälp.

Det här kan du få stöd och hjälp med:

  • Fördjupad konsumentvägledning via e-post, brev eller telefon om dina rättigheter som konsument, information inför köp och råd om du hamnat i problem.
  • Du kan få hjälp att tolka ett köpeavtal eller stöd att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
  • Vid behov hjälper vi dig också att kontakta företaget.
  • Föreläsningar om till exempel konsumenträtt och vardagsekonomi.

Så här når du vägledningen:

E-post: radgivning@konsumentcentrum.se
Telefon: 08-674 43 74
Telefontider: onsdagar och fredagar kl 09.00-11.00 och 13.00-15.00.
Adress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm

Konsumentvägledning nära dig

Många kommuner erbjuder konsumentvägledning. Dit kan du också vända dig för information och stöd. Här kan du se om din kommun har konsumentvägledning och vilken hjälp du kan få där:

Här kan du söka efter din lokala konsumentvägledning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tillsammans för ett bättre liv

I PRO ser vi tillsammans till att livet som pensionär blir bättre och roligare. Här kan du träffa nya vänner, välja mellan mängder av aktiviteter och engagera dig i viktiga frågor. Som medlem får du också en lång rad förmåner som hjälper dig i din vardag.

  • PRO medlemsresor
  • Utvecklande studier
  • Fri datasupport
  • PRO Mervärde
  • Försäkringar
  • Billigare resor
  • Samhällspåverkan
Pratbubblor innehållandes texten Gå med i PRO och påverka.