Vi stödjer inte din webbläsare!

Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.

FOTO: Mostphotos

Konsumentrådgivning till alla PRO-medlemmar

Nu kan du som är PRO-medlem, oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum – en del av Råd & Rön.

Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare?

Från och med nu får alla PRO:are som behöver stöd med krångliga konsumentfrågor ta hjälp av Konsumentcentrum som är en del av tidningen Råd & Rön.

Det här kan du få hjälp med:
Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.

Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.

Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen.

Möjligheten att få konsumentstöd är en del av ditt PRO-medlemskap och gäller under hela 2021. Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Kontakt:
Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum
Telefon: 08-674 43 74, måndag–onsdag klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se