FOTO: Mostphotos

Folksam och PRO samarbetar om medlemsförsäkringar

Som medlem i PRO får du ett erbjudande som har tagits fram i samarbete mellan Folksam och PRO. Medlemsförsäkringarna är skräddarsydda för dig, innehåller mer och har ett lägre pris än om du skulle skaffa dem på egen hand.

Hemförsäkring för medlemmar

Du erbjuds att köpa den fördelaktiga Hemförsäkring Mellan. I den ingår Allrisk för de dagar du har otur och en längre reseförsäkring. Vill du utöka skyddet ytterligare kan du enkelt teckna Hemförsäkring Stor. Det finns ingen övre gräns för hur mycket ersättning du kan få för dina saker, du kan aldrig blir underförsäkrad (gäller inte smycken). Med hemförsäkringen följer att du får 10 procents samlingsrabatt på många andra försäkringar, till exempel för bilen och hunden.

I din hemförsäkring ingår fem timmars kostnadsfri juridisk rådgivning per år hos Familjens jurist. Även andra personer i ditt hushåll som omfattas av hemförsäkringen kan få rådgivning.

Diagnos 60+ komma igen efter sjukdom

Det kan kosta både tid och pengar att komma igen efter en sjukdom. Då kan vara skönt att kunna unna dig något extra, kanske resan du länge funderat på. Sjukdomsförsäkringen Diagnos 60+ ger dig ett skattefritt belopp om du får en allvarlig sjukdom som försäkringen täcker.

Du erbjuds att köpa Diagnos 60+ som du kan ha ända till 85 år. Du kan även medförsäkra din partner.

Olycksfall 60+ om du har otur

En olycksfallsförsäkring är minst lika viktig att ha efter pensionen som när du arbetade. Med Olycksfall 60+ får du ersättning vid plötsliga och oförutsedda olyckor, till exempel om du har oturen att halka och bryta benet. Försäkringen har inga krav på hälsoprövning.

Olycksfall 60+ ingår kostnadsfritt under tre månader när du blir ny medlem, sedan kan du välja att tacka nej till den. Du kan även medförsäkra din partner.

Barnförsäkringen Medlemsbarn

Många barn och ungdomar har tyvärr ett dåligt försäkringsskydd, särskilt på fritiden. Barnförsäkringen Medlemsbarn gäller dygnet runt, hemma och i skolan och kan göra stor skillnad för familjens ekonomi om barnet slår sig ordentligt eller får en sjukdom. Du erbjuds att köpa Medlemsbarn för barn och barnbarn som inte har fyllt 18 år. Ingen hälsoprövning behövs, istället finns tids- och åldersgränser som är lika för alla.

För att läsa mer eller teckna någon av försäkringarna går du in på folksam.se/pro Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan också höra av dig till Folksam på telefon 0771-950 950 om du har frågor, vardagar 07.30–21.00 och helg 09.00–19.00.